Hva ser Finanstilsynet på ved tilsyn i banken?

Webinar
Dato: 19. april 2024
fra kl. 09.00
Påmeldingsfrist: 18. april

Webinar 4: Temaet er IKT-risiko og leverandøravtaler.

Dette er det fjerde av seks webinarer som tar for seg ulike temaer som Finanstilsynet har sett på ved tilsyn i bankene. Vi har med oss Carine Lindman-Johannesen som driver sitt eget advokatfirma LindmanLaw og Magne Sem som jobber som direktør i Risk Advisory Services avdelingen hos PwC AS som forelesere. Webinarene varer fra 60 - 90 minutter.

Man kan velge å delta på et enkelt webinar, eller på alle webinarene i serien.


I det fjerde webinaret er temaet IKT-risiko og leverandøravtaler, forelesere er Magne Sem, Margrethe Rønning og Andreas Fredriksen fra PwC.


Temaene vi ser på er:

1. Risikovurdering
    Webinar 19. januar
2. Organisering, roller, ansvar, kompetanse og opplæring
    Webinar 15. februar
3. Transaksjonsovervåkning mistenkelige transaksjoner
     Webinar 15. mars
4. IKT-risiko og leverandøravtaler
    Webinar 19. april - meld deg på
5. Terrorfinansiering og sanksjoner
    Webinar 24. mai - meld deg på
6. Klimarisiko i alle deler av virksomheten
    Webinar 14. juni - meld deg på
 

Målgruppe

Compliancemedarbeidere i banker og verdipapirforetak. Kurset er også aktuelt for regnskaps- og økonomiansvarlige, regnskapsmedarbeidere og revisorer for bankene, ledere og styremedlemmer.

 

Praktisk informasjon 

Dato

19. april 2024

Tid

Fra kl. 09.00

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift

Kr 2 800,- pr. webinar

Påmeldingsfrist

18. april

 


Meld på 

Programposter

I det fjerde webinaret er temaet IKT-risiko og leverandøravtaler, forelesere er Magne Sem & Margrethe Rønning fra PwC.

Temaene i webinarserien er:
 
19. januar     Risikovurdering
15. februar   Organisering, roller, ansvar, kompetanse og opplæring
15. mars       Transaksjonsovervåkning mistenkelige transaksjoner
19. april        IKT-risiko og leverandøravtaler
24. mai         Terrorfinansiering og sanksjoner
14. juni         Klimarisiko i alle delr av virksomheten 

 

Meld på  

Gjennomføring


Webinaret gjennomføres 19. april fra kl. 09.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.

NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.


Meld på    

Foredragsholder

  • Magne Sem
    Margne jobber som direktør i Risk Advisory Services avdelinge hos PwC AS. Magne har jobbet som ekstern revisor siden 1990 og vært ansvarlig ekstern revisor for en rekke sparebanker. Han har betydelig regulatorisk kompetanse innenfor banksektoren og har bred erfaring som foreleser. Magne har erfaring fra rådgivningsoppdrag innenfor regulatoriske forhold, risikostyring og internkontroll i finansbransjen og offentlig virksomhet. I tillegg er han styreleder i Norsk Finansnærings Økonomigruppe.

  • Margrethe Rønning
    Margrethe er direktør hos PwC og har utstrakt erfaring fra virksomhetsstyring,
    informasjonssikkerhet, analyse og revisjonsarbeid. Margrethe er en svært erfaren
    fagekspert og prosjektleder innen informasjonssikkerhet, og har vært ansvarlig for flere prosjekter om nettbasert svindel innen bank og finans. 

  • Andreas Fredriksen
    Andreas er er manager hos PwC og har erfaring fra operasjonell IT, regulatorisk etterlevelse og IT-revisjon. Andreas er en av PwCs erfarne IT-revisorer, og har finansiell sektor som kjerneområde. Han har erfaring i å bistå norske finansielle foretak i å implementere tiltak for å etterleve krav fremsatt av IKT-forskriften, europeiske sektorspesifikke krav, og nå DORA-forordningen.

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2024 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene ovenfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinarstart.