Webinar
Dato: 30. januar 2024
kl. 09.00 - 11.00
Påmeldingsfrist: 29. januar
Webinaret gir et innblikk i hvordan man kan sikre bedre etterlevelse av kravene.
Webinar
Dato: 30. januar 2024
kl. 09.00 - 11.00
Påmeldingsfrist: 29. januar
Webinaret gir et innblikk i hvordan man kan sikre bedre etterlevelse av kravene.
Spama inviterer i samarbeid med PwC til et kurs som gir en grunnleggende innføring i DORA-forordningen og dens implikasjoner for finanssektoren. Kurset gir også innsikt i hvordan man kan sikre bedre etterlevelse av kravene.
16.januar 2023 markerte et viktig skifte for finanssektoren i EU. DORA (Digital Operational Resilience Act) trådte i kraft og ble en realitet. Med kravene som skal oppfylles innen første kvartal 2025, står bankene overfor en unik og krevende utfordring som går langt utover dagens IKT-forskrift. Kurset vil se på hva de skjerpede kravene innebærer, og hvordan bankene skal navigere fremover for å oppfylle dem?
Kurset ser også på bakgrunnen for DORA-forordningen og det nåværende regulatoriske landskapet. Videre vil det gis en innføring i de sentrale kravene i DORA, med spesielt fokus på hvordan bankene bør innrette seg for å sikre etterlevelse. Det vil også gis et innblikk i hva Finanstilsynet forventer når det gjelder implementeringen av DORA hos rapporteringspliktige. Samlet vil dette gi kursdeltakerne et helhetlig overblikk over utfordringer og muligheter knyttet til regelverket.
Alle som jobber med styring og kontroll i norske banker, herunder styremedlemmer, ledere i bank/finansforetak, banksjefer, CFO, CISO, systemeiere, CTO, ledere av kontrollfunksjoner (risikostyring/compliance) og internrevisorer.
Dato |
30. januar 2024 |
Tid |
kl. 09.00 - 11.00 |
Sted |
På egen PC - hjemme, eller på jobb |
Kursavgift |
kr 3 600,- |
Påmeldingsfrist |
29. januar |
Vi vil blant annet se på disse temaene:
Webinaret gjennomføres 30. januar fra kl. 09.00 .
På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Kursrommet åpnes kl. 08.30 hvis du ønsker å teste at lyd og bilde fungerer som det skal.
Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.
Praktisk informasjon
Står det – Creating your session når du klikker på knappen "Bli med" er det på grunn av en brannmur. Logg deg da på via banken gjestenett.
Logger du deg normalt inn via Citrix, gjør følgende: Koble deg opp via gjestenettet i banken – du er da utenfor Citrix (ved stasjonær pc - dra ut nettverkskabelen av pc’en, og gå inn som gjest i nettverket). Du vil da ved å klikke på knappen "Bli med" komme rett inn i webinaret.
Viktig med et godt internett - og en nettleser som ligger utenfor bankinterne pålogginger, f.eks. Citrix. Vi anbefaler at nettleseren Internett Explorer ikke brukes, da de fleste verktøy ikke lenger støttes av denne nettleseren, bruk gjerne nettleseren Chrome.
Margrethe Rønning
Margrethe er direktør hos PwC og har utstrakt erfaring fra virksomhetsstyring,
informasjonssikkerhet, analyse og revisjonsarbeid. Margrethe er en svært erfaren
fagekspert og prosjektleder innen informasjonssikkerhet, og har vært ansvarlig for flere prosjekter om nettbasert svindel innen bank og finans.
Andreas Fredriksen
Andreas er er manager hos PwC og har erfaring fra operasjonell IT, regulatorisk etterlevelse og IT-revisjon. Andreas er en av PwCs erfarne IT-revisorer, og har finansiell sektor som kjerneområde. Han har erfaring i å bistå norske finansielle foretak i å implementere tiltak for å etterleve krav fremsatt av IKT-forskriften, europeiske sektorspesifikke krav, og nå DORA-forordningen.
Påmeldingsreglene vil variere i året 2024 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, satt opp som webinar, alternativt kansellert.
Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kurset starter.