CSRD - når og hva skal banken rapportere

Webinar
Dato:  7. november 2023
Tid: oppstart kl. 09.00
Påmeldingsfrist: 30. oktober

Kurset gir en innføring i CSRD og ESRS-rammeverk.

Spama arrangerer et nytt webinar denne høsten om CSRD. Vi ser på når, og hva bankene skal rapportere. Webinaret vil gi en innføring i CSRD og ESRS-rammeverket, og det blir en gjennomgang av EU’s kommende regelverk for bærekraftsrapportering med fokus på bank. Innføring i EU-taksonomien, samt en gjennomgang av EUs klassifiseringssystem for bærekraftige aktiviteter med fokus på KPI’er.


Målgruppe

Kurset henvender seg til regnskaps- og økonomiansvarlige, regnskapsmedarbeidere og revisorer for bankene, og bærekraftsansvarlige.

Praktisk informasjon 

Dato

7. november 2023

Tid

Oppstart kl. 09.00

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift

kr 3 400,-

Påmeldingsfrist

15. oktober


Meld på 

Programposter

Vi vil blant annet se på disse temaene:

  • Del 1: Innføring i CSRD og ESRS-rammeverket
    •    Gjennomgang av EU’s kommende regelverk for bærekraftsrapportering med fokus på bank.

    Del 2: Innføring i EU-taksonomien
    •    Gjennomgang av EUs klassifiseringssystem for bærekraftige aktiviteter med fokus på KPI’er relevante for bank.

 

Meld på  

Gjennomføring


Webinaret gjennomføres 7. november fra kl. 09.00 - kl. 11.30.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Kursrommet åpnes kl. 08.30 hvis du ønsker å teste at lyd og bilde fungerer som det skal.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

Praktisk informasjon
Står det – Creating your session når du klikker på knappen "Bli med" er det på grunn av en brannmur. Logg deg da på via banken gjestenett.

Logger du deg normalt inn via Citrix, gjør følgende: Koble deg opp via gjestenettet i banken – du er da utenfor Citrix (ved stasjonær pc - dra ut nettverkskabelen av pc’en, og gå inn som gjest i nettverket).  Du vil da ved å klikke på knappen "Bli med" komme rett inn i webinaret.

Viktig med et godt internett - og en nettleser som ligger utenfor bankinterne pålogginger, f.eks. Citrix. Vi anbefaler at nettleseren Internett Explorer ikke brukes, da de fleste verktøy ikke lenger støttes av denne nettleseren, bruk gjerne nettleseren Chrome.


Meld på    

Foredragsholdere

 
Ida Thoresen, Manager, CFO Advisory i EY
Ida har jobbet i EY siden august 2017 og er Manager i EYs CFO Advisory-team. Hun har bakgrunn som statsautorisert revisor, og har erfaring fra revisjon av selskaper innen bank- og finansbransjen. Ida har også vært en del av EYs fagavdeling, med fokus på IFRS compliance.

Ida har praktisk erfaring fra finansiell rapportering og har god kjennskap til de regnskapsmessige utfordringene en bank kan møte på.


Kristin Bekken, Director, CFO Advisory i EY
Kristin har jobbet i EY siden oktober 2021 og er Director i EYs CFO Advisory-team. Kristin har jobbet med bank- og finansbransjen gjennom hele sin karriere. Hun har erfaring fra revisjon, samt praktisk erfaring med finansiell rapportering fra 5 år i en større nordisk bank.

Kristin er godt kjent med rapportering av finansielle resultater til styrerommet og revisjonsutvalget, og har god kunnskap om de sentrale fokusområder bankregnskap.


Martin Ranhoff, Senior Manager, Climate Change and Sustainability Services (CCaSS) i EY
Martin har jobbet i EY i 7 år og er Senior Manager i EYs norske avdeling for klima- og bærekraftstjenester. Martin har bakgrunn som statsautorisert revisor, og har omfattende erfaring innen revisjon, operasjonell økonomi og finans, shipping og eiendom.

Martin har spesialisert seg på ESG-rapportering, og fokuserer på å veilede selskaper innenfor Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), inkludert EU-taksonomien.

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2023 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kurset starter.