I det siste webinaret i kursserien ser vi på hvordan GRC-systemer kan bidra til å effektivisere risikostyringen og compliance-arbeidet. Vi utforsker hvordan slike systemer kan gi bedre oversikt over risiko og compliance, redusere kompleksitet og støtte samspillet mellom risikofunksjonen og compliance-funksjonen.
Gjennom praktiske eksempler, konkrete verktøy og strategisk innsikt vil vi vise hvordan andrelinjefunksjonen kan bidra til at virksomheten styrker strategisk måloppnåelse, møter regulatoriske krav, styrer risiko og øker effektiviteten i kontrollarbeidet. Hvert webinar varer i 45 - 60 minutter. Man kan velge å delta på enkelt webinarer, eller på alle 10.
Vi har med oss Mari Menne Sjoner og Karianne Johnsen Landa, direktører i Risk Advisory & Trust Solutions, Financial Services hos PwC som forelesere.
Temaene i webinarserien er:
1. Helhetlig risikostyring - webinar 15. oktober
2. Risikostyring, andrelinjefunksjonens rolle - webnar 17. oktober
3. Helhetlig risikostyring, risikoappetitt - webinar 24. oktober
4. Helhetlig risikostyring, risikokultur - webinar 29. oktober
5. Operasjonell risiko - webinar 31.oktober
6. Kredittrisiko og ESG-risiko - webinar 7. november
7. IKT-risiko - webinar 21. november
8. Økonomisk kriminalitet - webinar 28. november
9. AI - webinar 5. desember
10. GRC-systemer - webinar 12. desember - meld deg på
Målgruppe
Målgruppen for webinaret er ansatte som jobber med compliance og risikostyring i banker, verdipapirforetak og finansieringsselskap.
Praktisk informasjon
Dato
|
Webinaret arrangeres: 12. desember 2025
|
Tid
|
Fra kl. 09.00 (varer fra 45 - 60 minutter)
|
Sted
|
På egen PC - hjemme, eller på jobb
|
Kursavgift pr. deltaker
|
kr 3 100,- pr. webinar
|
Påmeldingsfrist
|
5. desember
|
Meld på
Program
I det siste webinaret i kursserien ser vi på hvordan GRC-systemer kan bidra til å effektivisere risikostyringen og compliance-arbeidet. Vi utforsker hvordan slike systemer kan gi bedre oversikt over risiko og compliance, redusere kompleksitet og støtte samspillet mellom risikofunksjonen og compliance-funksjonen.
Temaene i webinarserien er:
1. Helhetlig risikostyring - webinar 15. oktober
2. Risikostyring, andrelinjefunksjonens rolle - webnar 17. oktober
3. Helhetlig risikostyring, risikoappetitt - webinar 24. oktober
4. Helhetlig risikostyring, risikokultur - webinar 29. oktober
5. Operasjonell risiko - webinar 31.oktober
6. Kredittrisiko og ESG-risiko - webinar 7 november
7. IKT-risiko - webinar 21. november
8. Økonomisk kriminalitet - webinar 28. november
9. AI - webinar 5. desember
10. GRC-systemer - webinar 12. desember - meld deg på
Gjennomføring
Webinaret gjennomføres 12. desember fra kl. 09.00.
På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.
NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur. Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.
Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.
Meld på
Foredragsholdere
Mari Menne Sjoner, direktør,
Risk Advisory & Trust Solutions, Financial Services at PwC
Mari er utdannet siviløkonom fra NHH. Hun har tilsammen over 14 års erfaring som leder for risikostyrings- og compliancefunksjon, rådgiver og internrevisor innen bank og finans. Mari har bransjeerfaring fra Eika Boligkreditt, og erfaring som rådgiver og internrevisor fra BDO og PwC. Gjennom sine roller har hun bred erfaring med prosesser for intern virksomhetsstyring, risikostyring og internkontroll, risk - og compliancefunksjoner, og det regulatoriske rammeverket for finansforetak. Mari er også en erfaren foreleser og har fått gode tilbakemeldinger på tidligere kurs hun har holdt for Spama.
Mari har med seg et team av dyktige kollegaer fra PwC som dere også vil treffe i denne webinarserien, Karianne Johnsen Landa (manager), Margrethe Rønning (direktør), Marte Fjermestad (senior associate), Fredrik Smith Christiansen (senior manager) og Andreas Måløy (direktør).
Meld på
Påmeldingsregler
Påmeldingsreglene vil variere i året 2025 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.
- Påmeldingen er bindende.
- Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
- Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
- Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
- Ved sykdom gjelder reglene overfor.
- Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles
Meld på
Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinarstart.