Landbruk - webinarserie

Webinarserie
Dato: august - desember 2025
Tid: fra kl. 09.00 
Påmeldingsfrist: 10. august

- med fokus på regnskap, finansiering, eiendomsoverdragelse og avvikling av næringsvirksomhet i landbruket

Spama lanserer høsten 2025 en webinarserie for ansatte i bank som jobber mot landbruket. Temaene vi ser på er blant annet landbruksregnskap, driftsplanar og driftskreditt, bygging på egen gård, finansiering av landbrukseiendom, håndtering av avvikling og konkurs i landbruket, arv, odel og overtagelser. Velkommen til en høst med fokus på landbruket.

Kursene arrangeres i perioden august til desember 2025. Webinarene varer fra 60 - 90 minutter, og man kan velge å delta på et enkelt webinar, eller på alle webinarene i serien. 


Temaene i webinarserien er:

  1. Landbruksregnskap, driftsplanar og driftskreditt
    Webinar 21. august  - meld deg på
  2. Hva må banken være oppmerksom på når avkommet vil bygge på gården?
    Webinar 18. september  meld deg på 
  3. Finansiering av landbrukseiendom
    Webinar 16. oktober  meld deg på
  4. Håndtering av avvikling/konkurs på selvstendig
    næringsdrivende i landbruket 
    Webinar 20. november  meld deg på
  5. Arv, odel og overtagelse i landbruket
    Webinar 11. desember  meld deg på

 

 Alle webinarene ovenfor - meld deg på


Målgruppe

Bankens rådgivere og ledere som jobber med landbrukskunder.

 

Praktisk informasjon 

Dato

Webinarene arrangeres fra
august til desember 2025

Tid

Fra kl. 09.00
(varer i ca. 60 minutter)

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift
pr. deltaker

Pris pr. webinar kr 3400,-
Alle 5 webinarene kr 14.900,-

Påmeldingsfrist

10. august

 
Alle webinarene ovenfor - meld deg på


Program

Temaene i webinarserien er:

  1. Landbruksregnskap, driftsplanar og driftskreditt
    Webinar 21. august    - meld deg på
  2. Hva må banken være oppmerksom på når avkommet
    vil bygge på gården?

    Webinar 18. september  - meld deg på
  3. Finansiering av landbrukseiendom
    Webinar 16. oktober  - meld deg på
  4. Håndtering av avvikling/konkurs på selvstendig
    næringsdrivende i landbruket 
    Webinar 20. november  - meld deg på
  5. Arv, odel og overtagelse i landbruket
    Webinar 11. desember - meld deg på

Gjennomføring

Webinaret gjennomføres fra august til desember 2025 fra kl. 09.00. 

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

NB!  Logg deg først inn i webinaret, åpne så Teams (dette for ikke å få problemer med lyd). Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret. Viktig med et godt internett.

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.

Alle webinarene ovenfor - meld deg på


Foredragsholder

Våre forelesere kommer fra forskjellige anerkjente advokat- og revisjonsfirmaer, og de bringer med seg erfaringer og ekspertise innenfor ulike juridiske fagområder. Dette gir deg en unik mulighet til å lære direkte fra profesjonelle aktører som er aktive i bransjen, og som kan dele innsikt og praktiske eksempler. 

På disse kursene har vi med oss:

  • Lars Kjuus, Rådgiver, Norsk Landbruksrådgiving
  • Eivind Ingolfsen, Advokat, emeritus
  • Lars Tore Myklatun, Juridisk direktør/Advokat MNA, Landkreditt Bank
  • Elise Midling-Hansen, Advokat Norges Bondelag
  • Norsk bonde- og småbrukarlag

 
Alle webinarene ovenfor - meld deg på

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2025 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 
Alle webinarene ovenfor - meld deg på

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinaret arrangeres.