Reelle rettighetshavere og kompliserte selskapsformer

Webinar
Dato: 1. mars 2023
fra kl. 09.00 - kl. 11.00
Påmeldingsfrist: 22. februar

- kompliserte selskapsstrukturer banken kan møte på ved etablering og oppføling av bedriftskunder

Spama arrangerer i samarbeid med PwC et webinaret hvor vi ser på kompliserte selskapsstrukturer banken kan møte på ved etablering og oppføling av kunder, hvem eier og kontrollerer selskapet? Hva er kompliserte selskaps- og eierstrukturer? - Hvilke utfordringer kan man møte på ved etablering og oppfølging av slike kunder? - Hvem eier og kontrollerer selskapet? - Er det relasjoner og avtaler mellom aksjonærene som kan tilsi en annen kontrollstruktur? - Hvor kommer midlene fra? Formålet er å sette rådgivere i bedre stand til å ta de rette avgjørelsene til rett tid.

 

Målgruppe

Bankenes rådgivere/medarbeidere som arbeider i kundedialog og backoffice innenfor BM området. Ledere innenfor BM området vil også ha nytte av å delta, samt risikofunksjonen i banken. Kurset treffer også området Compliance- og ALM ansvarlige.

 

Praktisk informasjon 

Dato

1. mars

Tid

fra kl. 09.00 - 11.00

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift 

Kr 2 450,- 

Påmeldingsfrist 

22. februar

 

Meld på 

 

Program 

Webinaret ser på kompliserte selskapsstrukturer banken kan møte på ved etablering og oppføling av slike kunder, hvem eier og kontrollerer selskapet? Formålet er å sette rådgivere i bedre stand til å ta de rette avgjørelsene til rett tid.

Vi ser på:

  • Kompliserte selskapsstrukturer
    o    Hva er kompliserte selskaps- og eierstrukturer?
    o    Hvilke utfordringer kan man møte på ved etablering og oppfølging av slike kunder?
  • Reelle rettighetshavere
    o    Hvem eier og kontrollerer selskapet?
    o    Er det relasjoner og avtaler mellom aksjonærene som kan tilsi en annen kontrollstruktur?
  • Midlenes opprinnelse
    o    Hvor kommer midlene fra?

  

Meld på 

 

Praktisk informasjon 

Webinaret gjennomføres 1.  mars kl. 09.00 - kl. 11.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Kursrommet åpnes kl. 08.30 hvis du ønsker å teste at lyd og bilde fungerer som det skal.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «klasserommet» underveis i kurset, og alle som er i «klasserommet» ser spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.


Praktisk informasjon
Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur. Logg deg da på via bankens Gjestenett.

Logger du deg normalt inn via Citrix, gjør følgende: Koble deg opp via Gjestenettet i banken – du er da utenfor Citrix (Ved stasjoner PC - Dra ut nettverkskabelen av PC’en, og gå inn som gjest i nettverket.  Du vil da ved å klikke på knappen Bli med komme rett inn i webinaret.

Viktig med et godt internett - og en nettleser som ligger utenfor bankinterne pålogginger, f.eks Citrix. Vi anbefaler at nettleseren Internett Explorer ikke brukes, da de fleste verktøy ikke lenger støttes av denne nettleseren, bruk gjerne nettleseren Chrome.

 

Meld på

 

Foredragsholdere

Senior Associate Maren Brun Birkeland og Manager Maiken Kristiansen, begge fra PwC.

Maren jobber i PwC Gransking, etterlevelse og sikkerhet
, og har jobbet i PwC i tre og et halvt år. Gjennom ulike roller har Maren opparbeidet seg bred erfaring med AML og KYC, kartlegging av risikoområder og risikovurderinger. Hun har god erfaring med å identifisere aktiviteter og områder med behov for retningslinjer og rutiner generelt, og har jobbet mye med tilpasning av KYC rutiner hos ulike foretak, i henhold til foretakenes konkrete risikobilde.

Maiken har jobbet i PwC Risk Advisory Services i fem og et halvt år. Hun er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI i Oslo. I PwC har Maiken ledet og deltatt i en rekke ulike antihvitvask-prosjekter innenfor bank og finans, og har bred erfaring innenfor forretningsutvikling, risikostyring, internkontroll og regulatoriske krav.


Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2023 for de forskjellige arrangementene grunnet Covid-19. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs, konferanser grunnet Covid-19 vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar alternativt kansellert. Spama følger nøye med på utviklingen, og vil vurdere situasjonen og flytting av arrangementer fortløpende.

  •     Påmeldingen er bindende.
  •     Blir du forhindret fra å møte er avbestilingsfristen 2 uker før oppstart av
  •     arrangementet, gitt forsvarlig gjennomføring iht Covid-19 reglene
  •     Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet,
        blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  •     Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega
        overta plassen din.
  •     Ved sykdom gjelder reglene overfor.

Meld på 

 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ca. 1 uker før kursstart.