Webinaret tar for seg viktige forhold som valgkomitéen bør tenke på i sitt arbeid med å rekruttere nye styremedlemmer. Hvordan kan valgkomiteen sikre en god og hensiktsmessig sammensetning av styret?
Vi ser på valgkomiteens oppgaver, rolle og ansvar, hvordan styrets egenevaluering kan brukes som verktøy i valgkomiteens arbeid, vurdering av egnethet, samt hvilke regler som gjelder for tillitsvalgte i finansforetak.
Vi har med oss Magne Sem, direktør i Trust Solutin i PwC som foreleser. Han jobber med regulatorisk rådgivning overfor selskaper i finansiell sektor herunder bank, forsikring (skade og liv) samt pensjonskasser. Magne er også fagredaktør for styreboken til PwC.
Målgruppe
Kurset er rettet mot medlemmer av valgkomiteen, ledelse og styret i banker og andre finans- og verdipapirforetak.
Praktisk informasjon
Dato
|
Webinaret arrangeres: 14. oktober 2025
|
Tid
|
Fra kl. 15.00 (ca. 60 minutter)
|
Sted
|
På egen PC - hjemme, eller på jobb
|
Kursavgift pr. deltaker
|
kr 3 400,- pr. webinar
|
Påmeldingsfrist
|
1. oktober
|
Meld på
Programposter
Temaene vi ser på er:
- Valgkomitéens oppgaver
- Bruk av styrets egenevaluering i valgkomitéens arbeid
- Vurdering av egnethet
- Regler for tillitsvalgte i finansforetak
Meld på
Gjennomføring
Webinaret gjennomføres 14. oktober fra kl. 15.00.
På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 14.30.
NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur. Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.
Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.
Meld på
Foredragsholder
Magne Sem, direktør,
Risk Advisory & Trust Solutions, Financial Services i PwC
Magne jobber med regulatorisk rådgivning overfor selskaper i finansiell sektor herunder bank, forsikring (skade og liv) samt pensjonskasser. Han er også fagredaktør for styreboken i PwC. Hvor han jobber med styreevalueringer, styreworkshops/-opplæring samt dialog med revisjonsutvalg om deres arbeidsform. Magne har vært styreleder i Norsk Finansnærings Økonomigruppe siden 2009 og vært medlem av revisjonskomiteen i Den norske Revisorforening. Han har også lang erfaring som ansvarlig revisor for en rekke store og små finansforetak. Han er også en erfaren foreleser og har i flere år holdt kurs i "Bedre årsoppgjør" for sparebanker, og om styring og kontroll og finansforetaksloven i banker i regi av Spama.
Meld på
Påmeldingsregler
Påmeldingsreglene vil variere i året 2025 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.
- Påmeldingen er bindende.
- Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
- Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
- Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
- Ved sykdom gjelder reglene overfor.
- Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles
Meld på
Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinarstart.