Valgkomiteen

Webinar
Dato: 14. oktober 2025
Tid: fra kl. 15.00
Påmeldingsfrist: 1. oktober

Kurs som ser på viktige forhold som valgkomitéens bør tenke på i sitt arbeid med å rekruttere nye styremedlemmer. 

 

Webinaret tar for seg viktige forhold som valgkomitéen bør tenke på i sitt arbeid med å rekruttere nye styremedlemmer. Hvordan kan valgkomiteen sikre en god og hensiktsmessig sammensetning av styret? 

Vi ser på valgkomiteens oppgaver, rolle og ansvar, hvordan styrets egenevaluering kan brukes som verktøy i valgkomiteens arbeid, vurdering av egnethet, samt hvilke regler som gjelder for tillitsvalgte i finansforetak.

Vi  har med oss Magne Sem, direktør i Trust Solutin i PwC som foreleser. Han jobber med regulatorisk rådgivning overfor selskaper i finansiell sektor herunder bank, forsikring (skade og liv) samt pensjonskasser. Magne er også fagredaktør for styreboken til PwC. 

 

Målgruppe

Kurset er rettet mot medlemmer av valgkomiteen, ledelse og styret i banker og andre finans- og verdipapirforetak.

 

Praktisk informasjon 

Dato

Webinaret arrangeres:
14. oktober 2025

Tid

Fra kl. 15.00 (ca. 60 minutter)

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift
pr. deltaker

kr 3 400,- pr. webinar 

Påmeldingsfrist

1. oktober

 

Meld på 

Programposter

Temaene vi ser på er:

  • Valgkomitéens oppgaver
  • Bruk av styrets egenevaluering i valgkomitéens arbeid 
  • Vurdering av egnethet 
  • Regler for tillitsvalgte i finansforetak 

 Meld på 

 

Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 14. oktober fra kl. 15.00. 

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 14.30.

NB! Står det – Creating your session når du klikker på «knappen» Bli med er det pga en brannmur.  Logg deg da på utenfor bankens nett, f.eks. bankens Gjestenett hvis du sitter i banken, mobilnett, eller ditt private nett på hjemmekontoret.

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før kursstart.


Meld på    

Foredragsholder

Magne Sem, direktør, 
Risk Advisory & Trust Solutions, Financial Services i PwC 
Magne jobber med regulatorisk rådgivning overfor selskaper i finansiell sektor herunder bank, forsikring (skade og liv) samt pensjonskasser. Han er også fagredaktør for styreboken i PwC. Hvor han jobber med styreevalueringer, styreworkshops/-opplæring samt dialog med revisjonsutvalg om deres arbeidsform. Magne har vært styreleder i Norsk Finansnærings Økonomigruppe siden 2009 og vært medlem av revisjonskomiteen i Den norske Revisorforening. Han har også lang erfaring som ansvarlig revisor for en rekke store og små finansforetak. Han er også en erfaren foreleser og har i flere år holdt kurs i "Bedre årsoppgjør" for sparebanker, og om styring og kontroll og finansforetaksloven i banker i regi av Spama. 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2025 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinarstart.