Styrepakke - Kredittrisiko

Webinarserie
Dato: 25. oktober 2024
Tid: kl. 09.00 (varer fra 30 - 45 minutter)
Påmeldingsfrist: 24. oktober

Webinarserie som tar for seg ulike tema innenfor bankhåndtverket for opplæring av styremedlemmer i finanssektoren.

Webinarserien er en serie på 10 webinarer som passer for alle styremedlemmer i bank og finans. Webinarene arrangeres fra september til desember. Vi har med oss forelesere fra PwC som vil benytte ledende fagekspertise på fordypningstemaene.  

Det fjerde webinaret ser på Kredittrisiko
Forelesere på dette webinaret er Martin Spillum og Marius Byenstuenfra PwC. Webinarene i serien varer fra 30 - 45 minutter. Man kan velge å delta på et enkelt webinar, eller melde seg på alle webinarene i serien. 

Kursbevis
sendes automatisk ut til complianceansvarlig (eller til den banken vil) når styremedlemmene har tatt kurs,  deltakere må oppgi en mailadresse ved påmelding.

 

Temaene i webinarserien er:

  1. DORA, GDPR, AI-act, generell digitalisering:
    Webinar 13. september 
  2. IFRS 9
    Webinar 27. september 
  3. Balanse, kapitalstyring, etc.
    Webinar 18. oktober 
  4. Kredittrisiko
    Webinar 25. oktober - meld deg på
  5. Interessekonflikter
    Webinar 8. november - meld deg på
  6. Økonomisk kriminalitet
    Webinar 15. november - meld deg på
  7. Bærekraft i bank
    Webinar 22. november - meld deg på
  8. Åpenhetsloven
    Webinar 29. november - meld deg på
  9. Styrearbeid og utvalg i styreutvalg
    Webinar  6. desember - meld deg på
  10. Strategiarbeid
    Webinar 13. desember - meld deg på

 



Målgruppe
Webinaret retter seg spesielt mot styremedlemmer og alle som jobber med styring og kontroll i norske banker, ledere i bank/finansforetak, banksjefer, CFO, ledere av kontrollfunksjoner (risikostyring/compliance) og internrevisorer.

 

Praktisk informasjon 

Dato

25. oktober 2024

Tid

Fra kl. 09.00
(varer fra 30 - 45 minutter)

Sted

På egen PC - hjemme, eller på jobb

Kursavgift
pr. deltaker

kr 2 500,- pr. webinar 

Påmeldingsfrist

24. oktober

 


Meld på 

Program


Temaene i webinarserien er:  

  1. DORA, GDPR, AI-act, generell digitalisering:
    Webinar 13. september 
  2. IFRS 9
    Webinar 27. september 
  3. Balanse, kapitalstyring, etc.
    Webinar 18. oktober 
  4. Kredittrisiko
    Webinar 25. oktober - meld deg på
  5. Interessekonflikter
    Webinar 8. november - meld deg på
  6. Økonomisk kriminalitet
    Webinar 15. november - meld deg på
  7. Bærekraft i bank
    Webinar 22. november - meld deg på
  8. Åpenhetsloven
    Webinar 29. november - meld deg på
  9. Styrearbeid og utvalg i styreutvalg
    Webinar  6. desember - meld deg på
  10. Strategiarbeid
    Webinar 13. desember - meld deg på

 

Gjennomføring

Webinaret gjennomføres 25. oktober fra kl. 09.00.

På webinardagen vil du motta en link til e-postadressen som du har registrert deg med. Vi anbefaler at du logger deg på minst 10 minutter før oppstart for å sikre deg at lyd og bilde fungerer. Kursplattformen er åpen fra kl. 08.30.

Du får mulighet til å stille spørsmål skriftlig i en chattefunksjon i «møterommet» underveis i webinaret, og alle som er i «klasserommet» vil se spørsmålene. Alle deltakerne er mutet, vi kan ikke se og høre dere.

Praktisk informasjon
Står det – Creating your session når du klikker på knappen "Bli med" er det på grunn av en brannmur. Logg deg da på via bedriften sitt gjestenett.

Logger du deg normalt inn via Citrix, gjør følgende: Koble deg opp via gjestenettet på din arbeidsplass – du er da utenfor Citrix (ved stasjonær pc - dra ut nettverkskabelen av pc’en, og gå inn som gjest i nettverket).  Du vil da ved å klikke på knappen "Bli med" komme rett inn i webinaret.

Viktig med et godt internett - og en nettleser som ligger utenfor bankinterne pålogginger, f.eks. Citrix. Vi anbefaler at nettleseren Internett Explorer ikke brukes, da de fleste verktøy ikke lenger støttes av denne nettleseren, bruk gjerne nettleseren Chrome.


Meld på    

Foredragsholdere

Martin Spillum

Marius Byenstuen

 

 

 

Meld på 

 

Påmeldingsregler

Påmeldingsreglene vil variere i året 2024 for de forskjellige arrangementene. Når det ikke er mulig å gjennomføre kurs og konferanser vil arrangementer kunne bli flyttet til en ny dato, eller satt opp som webinar, alternativt kansellert.

  1. Påmeldingen er bindende.
  2. Blir du forhindret fra å møte er avbestillingsfristen 2 uker før oppstart av arrangementet.
  3. Dersom kursarrangør blir belastet for avmeldte deltakere av hotellet, blir belastningen videresendt til arbeidsgiver.
  4. Hvis du blir forhindret fra å møte, er det fullt mulig å la en kollega overta plassen din.
  5. Ved sykdom gjelder reglene overfor.
  6. Lenken til digitale webinarer er personlig og skal ikke videresendes, eller deles.

 

Meld på 

 

Bekreftet påmelding blir sendt ut ca. 1 uke før webinaret starter.